zondag 13 november 2011

De lekkerste zelfgemaakte choco!

Proberen gezonder te eten, het is een hele uitdaging.  Mijn jongens zijn gek van choco (en dan vooral Nutella), maar als je ziet hoeveel suiker daarin zit, dan slaagt een mens steil achterover.  Hoog tijd dus om eens zelf choco te maken.  I.p.v. op internet op zoek te gaan besloot ik om het gewoon eens zelf uit te proberen.  Na een paar tests kwam dit recept er als lekkerste uit en kreeg ik van mijn jongens een 10 op 10!  En hij is dan ook nog eens helemaal vega èn poepsimpel te maken.

Ingrediënten:
75 gr pure chocola (ik gebruik culinaire chocola)
75 gr hazelnootpasta (gemalen hazelnoten, te vinden bij de natuurwinkel)
1 eetlepel agave-siroop
1 eetlepel hazelnootolie (drijft op de hazelnootpasta ;) )
100 ml ongezoete amandelmelk (bij de natuurwinkel)

Bereiding: smelt de chocola met hazelnootpasta au-bain-marie, voeg de overige ingrediënten toe en meng met de mixer tot een egale massa.  Giet in een brandschoon glazen potje, sluit af en zet in de koelkast.  Koel bewaren.
Smakelijk!

Geen opmerkingen: