dinsdag 11 maart 2008

Bevroren caffè latte


Snel klaar en zonder ijsmachine! Of het ook lekker is weet ik straks te zeggen ;o)
Edit: echt héél lekker, maar wel veel. Ik had het in gewone koppen gedaan. Beter in espressokopjes dus. Dan heb je met dezelfde hoeveelheid wel een stuk of 10 kopjes.

Nodig:
4 eetlepels lichtbruine basterdsuiker
100 ml vers gezette espresso
420 ml gecondenseerde melk (ik gebruikte in blik van 397 gr en 1 tube, want anders kwam ik niet aan 420 ml)
300 ml room (ik gebruikte sojaroom)
een handvol chocolade-koffiebonen

Bereiding:
Roer de suiker door de koffie tot deze is opgelost. Meng de koffie met de gecondenseerde melk en de room. Roer goed doorheen.

Giet het mengsel in 6 koffiekoppen en zet de kopjes een paar uur in de vriezer tot ze helemaal bevroren zijn. Leg na een uurtje of zo een paar chocolade-koffiebonen in elk kopje.

Haal de kopjes een uur voor het serveren in de koelkast, zodat je er je lepeltje niet op krom buigt ;o) .

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Klinkt goed ! Ik ben benieuwd naar je oordeel na de proeverij.

Sjattie zei

ik heb ook een recept voor bevroren koffiekopjes (alleen iets omslachtiger, ik geef 't nog wel ne keer door) - mor dees zal ten huize BlubBlub peis ik ook heel erg gewaardeerd worden :D

Anoniem zei

Whaaaaaa ziet er lekker uit !