donderdag 18 september 2008

Pasta met tonijn

Moeilijkheid: *
Bereiding: 15 minuten


Nodig:
500 gr pasta
300 gr tonijn op olie, uitgelekt en in stukjes
2 eetlepels ansjovispasta
5 eetlepels olijfolie
1 gedroogd rood pepertje, verkruimeld
2 eetlepels bladpeterselie, gehakt
zout

Bereiding:
Breng een ruime pot licht gezouten water aan de kook en kook de pasta beetgaar. Als de pasta bijna klaar is de olie verwarmen in een diepe pan. De ansjovispasta in de olie laten "smelten" en de tonijn toevoegen. Breng op smaak met het verkruimelde rode pepertje.
Laat de pasta als hij 'al dente' is schrikken, door een flinke geut koud water in de pot te kappen. Giet de pasta in een vergiet, schud niet tè hard uit en voeg bij de tonijn. Voeg ook de peterselie toe en roer goed door. Serveer direct.

2 opmerkingen:

Sjattie zei

1)ik ben niet zo voor ansjovis, kan ik die weglaten of vervangen door iets anders?

2)gesteld dat ik toch die ansjovis erin wil dan ben ik wel zeker dat ik in dit gat NOOIT ansjovispasta ga vinden - vervang ik die dan door een paar gewone ansjoviskes?

Candy in Wonderland zei

Ge kunt de ansjovispasta eruit laten. Gewoon ansjoviskes kan, maar dan wel het soort uit een blikske of potteke, hè, niet die schoon zilveren die je zo eet.